zaterdag 7 mei 2011

Nou, welkom!

Leuk dat je meeleest! Ik zal me even voorstellen.

Ik ben een meid van 22, woon in het zonnige zuiden van het land, en heb het stempeltje borderline. Ik word binnenkort opgenomen voor psychotherapie waardoor ik de gehele week van huis ga zijn. Dit gaat ongeveer 3-5 maanden duren. Omdat ik zó weinig persoonlijke ervaringen hiervan heb kunnen vinden op het web, ben ik van plan om zoveel mogelijk hierover te bloggen. Niet alleen voor mezelf, maar hopelijk ook voor anderen dat zij zich beter kunnen voorstellen want een klinische opname in een psychiatrische instelling nou allemaal inhoud.

Verder ben ik een heel normale meid, woon dolgelukkig samen met mijn vriend, hebben 2 gestoorde katten. Ik geniet van ice tea, watermeloen, terrasjes, zwemmen en zon. Ik hou van de vrienden die ik heb en het leven wat ik heb opgebouwd. Ik functioneer niet naar behoren, en ga daarom flink aan mezelf werken de komende maanden, in de hoop dat ik daarna aan een mooie toekomst kan gaan werken.

Het is 23 mei zover, dan begint het avontuur, 20 mei mag ik er ook al heen voor vragenlijsten in te vullen. Vriendje mag gelukkig de eerste dag mee om een kopje koffie te drinken voor alles écht begint, dat is wel erg fijn. Ik kijk er naar uit ondanks dat ik af en toe echt zeven kleuren schijt. Ik voel me net een stuiterbal en alle emoties komen aan bod. Ik wil wegrennen, ernaartoe rennen, verstoppen, stoer doen, bang zijn. Ik weet niet wat ik moet verwachten, en ik heb geen idee hoe ik ga reageren.

Nog 16 dagen!!

5 opmerkingen:

  1. Ik heb zelf ruim een jaar geleden 5.5 maanden in klinische therapie gezeten. Geen makkelijke tijd, en het ging allemaal niet volgens plan. Ik hoop dat het jou beter afgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop het ook ja, kan ik dat ergens lezen hoe het jou verging? Staat dat nog ergens opje blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, je kan ze hier vinden, al gaat dat vooral over het einde van mijn therapie en de periode er na.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oké cool Vode, ik ga je zeker volgen omdat ik het een erg interessant onderwerp vind en benieuwt ben hoe alles daar nu precies werkt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kalm blijven, gewoon(?) proberen kalm te blijven. Hoe je ook naar binnen gaat, doordat je er langere tijd verblijft gaan ze je toch wel zien zoals je bent. (Dát is tenminste het idee waar ik me aan 'vasthoudt') en alle mensjes die al in de groep leven zijn ook eens voor het eerst naar binnen gemoeten.
    Het is spannend, tuurlijk maar ook heel goed dat je het doet!! Knuffffff dondertje

    BeantwoordenVerwijderen