dinsdag 24 mei 2011

De eerste dag zit erop

Het is nu dinsdagochtend en ik heb wat uurtjes vrij al ivm verschuivingen. Gisteren was een drukke zag, om 11u stonden we voor het centrum bepakt en gezakt. Er kwam nog 1 dame instromen die dag en ook in dezelfde groep, dat is wel fijn dat je niet in je uppie de nieuweling bent.

We hadden allebei ons vriendje bij en die kregen ook een hele rondleiding door het pand waarna we afscheid konden nemen. Nou, dat was drie keer kut. Toen moest ik pas huilen en kwam alle spanning eruit. Wat een kutgevoel zeg.

Gelukkig hadden we nog wat tijd om onze tas in te ruimen en kon ik ook weer wat rustiger worden. Ik zit op een 2persoonskamer aan de goede kant (ik zit an de verre kant van de deur en een lavabo erbij) en er zit nog niemand bij. Dat is helemaal fijn om even de eerste week nog te kunnen wennen. Het bed is wel ronduit verschrikkelijk. Het harde matras kan ik wel trekken maar de ziekenhuislakens en het betonkussen zijn maar stom. Ik neem denk ik gewoon m'n eigen kussen en een slaapzak mee ofzo :p

Het gebouw zelf is wel fijn, de huiskamer is gezellig en de keuken is leuk. Er is een grote tuin en stoeltjes en elke groep heeft een eigen terrasje en tafel. Tijdens de lunch leerden we iedereen kennen, het is voornamelijk een groep tussen de 30-40 met een paar uitschieters tussen de 20-30. Ik ben de jongste as usual ;p. Om half 1was er meteen schema groepstherapie. Het was de eerste keer dat ik meer las over schemas maar het lijkt wel iets waar ik wat van kan leren.

Na een half uur pauze was het creatieve therapie, de begeleidster was er niet dus zijn we zelf wat gaan freubelen. Zo'n knutselkamer wil ik ook wel, lades en kasten vol met materialen, heerlijk! Het avondeten was minder, niet superslecht maar ook niet geweldig. Op donderdag koken ze zelf, dat is wel weer leuk, even wat lekker anders ipv van de kar.

Je dag is dus goed volgepland maar er zijn genoeg rustmomenten. Tussen elke therapie is er zeker een half uur of een hele lunch. Een aantal dingen zijn optioneel, zoals zwemmen deze namiddag. Daar heb ik geen zin in, en op woensdag badminton volgens mij. Ook is er 2 keer optioneel yoga doordeweeks maar dat ga ik wel doen denk ik, lijkt me wel fijn en is ook in de avond om lekker tot rust te komen.

De groep is fijn, 2 mannen en 6 vrouwen. En ze zijn allemaal heel open en vertellen je waar het op staat. Een groep waar je wel wat aan hebt dus. De andere groepen ken ik nog niet zo goed maar ze zijn allemaal ontzettend vriendelijk, iedereen stelt zich voor als ze zien dat je een nieuw gezicht bent.

Het jammere is dat er geen wifi is, ik mis even chatten op msn met vriendje 's avonds in bed echt heel erg. Ik voelde me ook ontzettend eenzaam. Thank God dat ik de Ipad mocht meenemen van 'em, dat is echt een lifesaver. Leuke muziek erop, boekjes erop, fotos erop, spelletjes erop. Ik ben denk ik gisteren met de Ipad in slaap gevallen zelfs haha.

Nou, een drukke dag 1 dus, ik ga niet voor elke dag zo'n uitgebreid verslag schrijven, maar gisteren waren er zoveel indrukken!

7 opmerkingen:

  1. Lieve Vode,

    Ik hoop dat je eerste dag uiteindelijk meegevallen is, en dat je je in de groep ook op je gemak kunt voelen. Het lijkt me zo moeilijk om zo lang van thuis weg te zijn. Maar ook heel knap dat je deze stap durft te zetten om aan jezelf te werken!

    Ik ga je in de gaten houden en veel aan je denken!

    Liefs Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey schat,

    Ik ben echt blij te lezen dat iedereen daar lekker vriendelijk is en je wel denkt er een hoop te kunnen leren.

    Het gaat moeilijk worden, maar iedereen staat klaar met ladingen knuffels! Is echt zo!

    Mayra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een druk programma, maar het klinkt veelbelovend.

    Ow, en dat gebrek aan wifi is waarschijnlijk heel bewust beleid van hun kant ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hebben jullie ook eten van ''de kar''? dat hadden we bij Herlaarhof ook. dat was daar ook niet zo populair. succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. *knuffelt iedereen*

    Ja dat geen wifi ding was idd een bewuste keuze, nog steeds kut dan. :p

    En ja we eten maandag tot woensdag het avondeten van de kar en donderdag kookt er iemand van de groep. Maar we kunnen elke dag zelf koken of naar de mac als we dat willen, als je het op tijd doorgeeft is het prima. Ik vind het wel best zo, misschien val ik zo nog af :p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie *mogen* naar de mac? Dat mochten wij echt niet (stiekem werd het toch wel gedaan als het eten vies was ^__^)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ehm, ja wij mogen overal heen? :p Zolang we maar niet te laat wegblijven, niet in de coffeeshop gaan zitten en niet tijdens therapie rond hupsen in het centrum is alles prima :p

    BeantwoordenVerwijderen