dinsdag 24 mei 2011

Muziektherapie

Dat was toch wel het hoogtepunt van de dag! Wat apart zeg, maar wel leuk. Eerst was er de mogelijkheid om een liedje te laten horen en op je te laten inwerken wie dat wilde. Soms leuke liedjes maar voornamelijk melancholische.

Daarna was het tijd om te improviseren. Nou, heb ik dat ook eens meegemaakt. Eerst klonken we als een stel jostis met al die instrumenten door elkaar maar toen we het ritme vonden was het wel tof. Er zat een lekkere groove in en je kon al je energie erin kwijt. Toen de begeleider vroeg om daarna een totaal ander instrument te nemen begonnen we opnieuw en klonk het helemaal nergens naar. Grappig hoe dat kan verschillen als je je ergens niet vertrouwd mee voelt.

Vanavond is er yoga maar dat sla ik even over denk ik, ondanks dat ik het graag doe. Ik heb al superveel indrukken gehad. Ik heb al sinds ik hier ben hoofdpijn en na 2 keer op een pijnstiller te vragen zei het secretariaat dat ik maar een paracetamol beleid moest hebben. Ze denken meteen dat je verslaafd bent hier! Ik neem volgende week mooi m'n eigen pijnstillers mee :D

6 opmerkingen:

  1. Je eigen medicatie meenemen ! (:O)
    Wat je wel kan doen (zo heb ik dat geregeld) is bij je psych of bij de arts vragen of jij 'een paracetamol als nodig' kan krijgen omdat je regelmatig last hebt van hoofdpijn.
    Dan is het voorgeschreven en dan kan de verpleging je het niet weigeren, ze kunnen natuurlijk wel vragen heb je het echt nodig, maar een verpleging mag medicatie niet beoordelen zeker niet wanneer het voorgeschreven is door een arts.

    Maar de gaatjes in die regels leer je vanzelf wel :-) Maar recept van psych of arts gaat boven hun -mening-.

    Ik las over je eigen kamer, wanneer krijg je er iemand bij? En mag je je eigen hoekje wel persoonlijk maken? met een poster ofzo?

    Voor internet gebruikte ik mijn internet tethering (werkte goed).

    knuffel
    Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ook een paar keer muziektherapie gehad. Was wel leuk, maar heb er nooit echt in kunnen komen. Then again, creatieve therapie was ook niet echt aan mij besteed. That's just not the way I roll.

    Oh, en stiekem eigen medicijnen meenemen raad ik je af. Daar krijg je veel meer gezeik mee dan een paracetamol beleid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mja, paracetamol ga ik gewoon wel zelf meenemen, pfrt :p ik ga geen beleid daarvoor doen.

    En creatieve therapie vind ik me wel in, muziektherapie was nog wat ongemakkelijk. Dramatherapie vandaag was wel weer tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. omg paracetamolbeleid, voor je het weet komt er hoestdrank- en wcpapierbeleid bij *proest* Doet me denken aan een stagair op de basisschool, die moest overal regeltjes voor maken. Wij als prepubers er heel hard tegenin. Het was zo grappig als ie rood werd van woede, kleurde mooi bij zijn oranje haar en zijn roze overhemd *grin*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ze willen controle over alle medicatie en pijnstillers en dingen die je in kan nemen. Of het nu pillen zijn of vloeibaar of wat dan ook.

    Zij zijn er namelijk verantwoordelijk voor. En sommige medicatie kan een paracetamol maal 100 versterken, als het misgaat, en zij weten niet wat je binnen hebt gekregen, dan zijn ze fucked want zij moeten wel die verantwoordelijkheid nemen.

    Daarnaast, er zijn soms mensen die in een -bui- een heleboel stripjes opeten.

    Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mja, ik snap het beleid wel, maar ik vind het voor mezelf niet nodig, ik heb nou eenmaal veel hoofdpijn vooral met een kussen wat niet van mij is. :p Gelukkig heb ik nu een kussen van thuis!

    BeantwoordenVerwijderen