dinsdag 21 juni 2011

WIJ gezeik, WAJONG hoop

Ja, uitkeringsgezeik. Wie heeft het niet die afhankelijk is van de gemeente/UWV!

Vandaag kregen we iets beter nieuws na kutnieuws van de WIJ. Mijn wajong bezwaar loopt nog steeds en ik zou dus 12 juli de uitslag krijgen. Nou had ik vriendjelief laten bellen voor meer info en vandaag had de contactpersoon terug gebeld en het is een aparte situatie. Ze willen me de wajong wel geven, maar in de hoorzitting (dus na de afwijzing van de wajong waarop we bezwaar hadden gemaakt -> hoorzitting) was naar voren gekomen dat ik rond mijn 17de in belgiƫ woonde en ik dan geen recht heb op wajong. Maar een leuke regel in de wet zegt dat alles wat ter sprake is gekomen in de hoorzitting niet ten nadele van mij gebruikt mag worden, dus daar mogen ze me weer niet op afwijzen. Ze hadden niet goed genoeg opgelet voor de hoorzitting en niet opgemerkt dat ik rond die leeftijd in belgiƫ woonde. Rare jongens, de wet!

Dusja, nu zijn ze dus aan het uitzoeken of er een maas in de wet is. Vriendje zij dat contactpersoon aan de tel wel klonk alsof hij me die wajong echt wilde geven, alsof het zijn 'kleine kruistocht tegen de wet' was. Ik hoop echt dat het goedkomt. Dikke kans dat er verlenging komt maarja, ik hoop echt dat ze er iets voor vinden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten