woensdag 15 juni 2011

Een dilemma

Tijdens therapie en alle groepsdingen heb je elke week ook 1 keer een individueel gesprek met jou psycholoog (elke groep heeft er twee). Nou voelde ik me al niet super op m'n gemak bij de psych die mij is aangewezen maar ik dacht dat dat vooral aan mezelf lag.

Nu hebben we al 4 keer gesprek gehad (op intake na enzo) en ik merk dat ik bij haar in een afstandelijke beschermer schiet, wat inhoud dat ik weinig emoties toon en wat ongemakkelijk doe. Zij merkt dat natuurlijk en laat dat even voor wat het is (want het is een begrijpelijke reactie) maar ze liet me weten dat ze dit wilt doorbreken.

Nou, dat snap ik maar al te goed maar toch zit ik in dubio. Ik weet niet zo goed óf ik wel wil dat zíj dat doorbreekt omdat: ik me al niet super gemakkelijk voel bij d'r en omdat zij over een tijdje weg gaat in opleiding (ze is dus ook al nog geen volleerd psychotherapeut, onze andere peut wel), en wíl ik dan wel dat zij dat doorbreekt als ik daarna van psych moet wisselen.

Ik weet dus even niet wat ik hiermee aan moet. Wil ik een andere omdat ik me echt niet gemakkelijk bij d'r voel en ze straks weg is of wil ik de andere omdat ik het eng vind dat ze m'n afstandelijke beschermer wil doorbreken (waar ik verder niet veel last van heb behalve in individuele gesprekken). En dan nog, als ik een andere psych wil, mag dat dan zomaar of moet daar een hele goeie reden voor zijn?

Wat een stomme dag! En dan is m'n uitkering ook nog eens al 3 dagen te laat. Straks krijg ik weer niks zoals de laatste 2 maanden, omdat ze wel een of andere reden hebben gevonden. En zaterdag m'n bday maar het word slecht weer dus daar zit ik ook al over te stressen. Ik wil gewoon ff rust in de kop!

5 opmerkingen:

  1. Ik denk dat het sowieso handig is te leren die afstandelijke beschermer te doorbreken, dus in dat opzicht kan het geen kwaad dat ook met deze therapeut te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou gewoon zeggen tegen je psych dat je hiermee zit. Dat zou toch degene moeten zijn die je bij zoiets kan helpen en het is niet meteen een diskwalificatie van de persoon ofzo. Ik denk dat het sowieso al helpt als je hierover praat en het zo uit de wereld kunt helpen.

    Ik snap best wel dat je het moeilijk vindt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je uitkering wordt wss deze maand pas rond de 26ste op je rekening gestord, om het gelijk met normale salarissen te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat het later is komt door pinkstermaandag :-)

    Ik denk dat ik net als bitemarks zei het op tafel zou leggen. Misschien kun je ene klein stapje nemen (gelijk alles eruit gooien is misschien wel wat heel heftig).
    Als je nu iemand anders vraagt, zullen ze ook vragen waarom dus hoe dan ook komt het wel ter sprake some way or another.
    Ik vind je zo ontzettend dapper.

    BeantwoordenVerwijderen