woensdag 6 juli 2011

Vragenrondje!

Ik was inspiratieloos, dus ik heb om wat vragen gevraagd!

Nou ik vraag me in ieder geval af hoe het gaat met de nieuwe psycholoog
Weet ik nog niet! Ik heb pas volgende week de eerste afspraak maar ze is iig rustiger en liever dan de andere maar wel heel doortastend en weet precies wat ze moet zeggen. Als ik ze zou kunnen vergelijken dan lijkt ze net op een hele wijze Marijke in haar 50 met tonnen therapeutische inzichten en ervaringen. :D

Hoe ziet een normale dag in de kliniek eruit? Hoelaat sta je op? Hoe wordt er gelunched? Staat deze klaar? Of moet je hem zelf klaarmaken? Eet je in een groep of alleen? Op gezette tijden of wisselend??

Nou, hoe laat je opstaat mag je zelf weten, maar er mag niet gedouched worden voor 7u ivm de nachtrust en tussen 8 en half 9 is het ontbijt. Dit is geen vaste regel omdat ze hier vertrouwen op je verantwoordelijkheid en we zijn allemaal volwassenen. Als je liever later eet of opstaat is het goed zolang je maar op tijd bij therapie bent.

Lunch en avondeten is daarentegen wel een soortvan verplichte groepsactiviteit. Als je eens niet kan of wil is het prima maar je word er wel verwacht. Het ontbijt en lunch zetten we zelf op tafel, we hebben een koelkast in de woonkamer en brood en beleg en drinken en bestek en borden. Volgens een rooster word de tafel dan gedekt, eten we gezellig en weer volgens een rooster word het afgewassen nadien (met een supersnelle restaurant afwasmachine). De voorraad eten ligt wel in de grote gezamelijke keuken.

In deze keuken maakt elke groep 1 keer per week zelf avondeten klaar voor hun eigen groep om gezamelijk op te eten. Wie die doet verschilt, wie zin heeft. Het budget is 3.60 p.p. en daar kan je wel wat lekkers van koken voor 9 man. Op de overige 3 dagen (vrijdag eten we thuis) krijgen we avondeten van de kar. Heel verantwoord sla, soep, aardappel, vlees, groente, toetje. Het is niet echt lekker maar wel gezond. Dit hoeven we niet af te wassen, het is net ziekenhuis eten en gaan zo met de kar weer terug.

1 opmerking:

  1. Ik kreeg altijd van die fluoriserende toetjes. Die dingen waar zo slecht voor een adhd-er. In een bakje vla zaten drie soorten kleurstoffen en soms hadden ze ook wel yoghurt of wat anders en dan was het gewoon gekleurd van de kleurentroep. Hopelijk is dat bij jullie anders want ik vind het voor een psych insteling slecht als ze daar niet bij stilstaan.

    BeantwoordenVerwijderen