woensdag 13 juli 2011

Ik vergeet gewoon te bloggen!

Sorry Xay!! :D

Maar dat ik vergeet te bloggen kan ook wel weer opgevat worden als een goed teken! ^^

Het gaat wel goed de laatste tijd. De dagen gaan sneller, ik kan beter omgaan met rustmomenten in plaats van me dan te vervelen of kut te voelen. Het voelt alsof ik 2 keer met m'n ogen geknipperd heb en nu in week 8 van de 14 zit. Ik zit al gewoon over de helft!

De groep word echt vertrouwd, mede omdat van de 8 mensen ik de derde ben die hier het langst zit en de langst zittende gaat deze week weg. Dus ik heb bijna iedereen in de groep zien aankomen en vanaf het begin leren kennen in plaats van de nieuweling zijn zoals de eerste weken. Dat geeft wel zelfvertrouwen en nodigt ook meer uit om meer te praten in de groep en advies te geven en grappen te maken. Ik durf hier en daar ook al mensen te plagen. Ik voel me wel lekker hier! Wat een super gevoel!

Ik heb deze week ook het eerste gesprek met de andere psycholoog achter de rug. Wat een opluchting! Het mag dan wel nog maar het eerste gesprek zijn wat nog wel een beetje luchtiger was, maar wat ging het fijner! We hebben het gehad over wat ik hierna wil doen. Ik wil geen verlenging en ze vonden ook niet dat ik dat ndoig had (YAY) en dan ga ik hierna waarschijnlijk de driedaagse deeltijd doen. Ook hier in het behandelhuis en dan ken ik al wel een aantal mensen van het woonhuis en ook de behandelaars. Daar is wel een wachttijd weer voor maar ook een overbruggingsgroep van 1 ochtend in de week.

Dat zie ik wel zitten want in 14 weken kan je nog geen veranderingen maken, dit is een basis en een snelcursus in een veilige omgeving. In deeltijd begint het echte werk want dan ga je elke keer weer naar huis en moet je dus alles wat je leert en hebt geleerd in de praktijk te brengen in een minder veilige omgeving.

Ik vind het wel jammer soms hoor dat de echte wereld zo hard is. :P Hier kan je irritaties uitspreken en dan komt er een goed gesprek. Vaak als je in de 'echte wereld' een irritatie uitspreekt krijg je een 'Hou je bek, verrekte kut!'

Maargoed, lekker in de toekomst kijken nu en wat ik wil doen. De psych was iig wel onder de indruk dat ik al goed wist wat ik wilde doen en wat de mogelijkheden daarvoor waren. Ik heb al uitgezocht dat mijn vlaams diploma HAVO niveau is en ik er mee toegelaten kan worden op de HAN. Ik moet alleen de financiële kant nog uitzoeken maar dat is iets wat ik wss met het UWV of de gemeente moet uitzoeken. Maar daar ga ik in de deeltijd mee bezig of tussen voltijd en deeltijd in want dat is me nu iets te veel aan mijn hoofd.

Ik hoor deze week of ik wajong krijg of niet. Ik hoop het echt want het zou zo'n rust geven. Ik kijk ook al erg uit na klaar zijn met de voltijd. Ik mis echt sociale contacten en dingen doen. Sommige zijn al zo lief geweest en langsgekomen of sturen me regelmatig een email. Daar kan ik zo blij van worden want ik heb hier zoveel aan m'n hoofd dat het er vaak bij inschiet dat ik zelf contact opneem. Dus sorry als ik niets van me laat horen, ik mis jullie allemaal wel duisentveel! :(


Voor de TL;DR: Het gaat goed en ik mis jullie! :D

2 opmerkingen:

  1. /knuff

    Ik denk aan jou.

    Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt iets van grote mensen te zijn, tijd die wordt opgeslokt door moetens en bewust tijd moeten maken voor willens en andere leuke dingen :P Ik denk dat ik een groot mens ben geworden ;) We creeren wel weer een keer ruimte om elkaar te zien, wat jij?!

    BeantwoordenVerwijderen